在youtube上可以找到許多人翻唱這首歌的cover,清一色是男的。
敢邊彈吉他邊唱的人其實歌藝也都不差,
卻沒一個人可以唱出Jeff Buckley 哀慟又性感的rocker真性情
這首歌,其實真的很難隨便哼出來,
可能我的喉嚨就是這麼破,想有點隨性的哼一下也做不到!
-------------------------------分隔線------------------------------------
looking out the door i see the rain fall upon the funeral mourners
我望向門外看著雨落在送葬者的身上
parading in a wake of sad relations as their shoes fill up with water
為了一段悲慘的感情而讓雨水填滿了鞋管的送葬隊伍
and maybe i'm too young to keep good love from going wrong
也許我太年輕了所以無法看顧好一段美好的感情讓它不要變質
but tonight you're on my mind so you never know
但今晚你永遠不會知曉你在正我心裡塋饒
broken down and hungry for your love with no way to feed it
失敗的我渴望你的愛卻沒辦法有所回饋
where are you tonight, child you know how much i need it
你今晚會在哪裡,你知道我有多麼渴望你的感情
too young to hold on and too old to just break free and run
我太年輕的無力去保護一段感情卻又老到無力去為愛冒險

sometimes a man gets carried away, when he feels like he should be having his fun
有時男人為了短暫的快樂收拾行囊而離去
and much too blind to see the damage he's done
卻又瞎了眼地看不見他所造成的創傷
sometimes a man must awake to find that really, he has no-one
有時男人必需清醒來看清楚自己身邊其實一無所愛
so i'll wait for you... and i'll burn
我會等待你…我會心如刀割般的等待
will i ever see your sweet return
是否我會等到你甜蜜的歸來
oh will i ever learn
我能看的清嗎

oh lover, you should've come over
我的愛人,你不該來到
say it's not too late
希望一切還來的及

lonely is the room, the bed is made, the open window lets the rain in
孤單就像是整理好床舖的房間而雨水卻灑進了敞開的窗裡
burning in the corner is the only one who dreams he had you with him
心如刀割的感受就像是孤單地幻想自己和所愛的人在一起
my body turns and yearns for a sleep that won't ever come
我的身體不斷地翻覆著渴望著所企盼的睡眠

it's never over, my kingdom for a kiss upon her shoulder
我在她的肩上留下的吻所建立的王國永不隕歿
it's never over, all my riches for her smiles when i slept so soft against her
她因為我的熟睡而腦怒我也願意用所有的財富來換她的微笑永不後悔
it's never over, all my blood for the sweetness of her laughter
即使我流血來換取她最甜美的笑容我的血也永不流盡
it's never over, she's the tear that hangs inside my soul forever
她是永久禁錮在我心底最深地靈魂的淚液

well maybe i'm just too young
也許我太年輕
to keep good love from going wrong
無法看顧好一段美好的感情讓它不要變質

oh... lover, you should've come over
我的愛,你不該來到
say it's not too late
卻又渴望你不會太晚

well i feel too young to hold on
我太年輕的無力去保護一段感情
and i'm much too old to break free and run
卻又老到無力去冒險
too deaf, dumb, and blind to see the damage i've done
我又聾、又啞又瞎到沒辦法看清我造成的傷害

sweet lover, you should've come over
親愛的愛人,你既不該來到
oh, love well i'm waiting for you
我亦會等待你
lover, you should've come over
我的愛,你不該來到
say it's not too late
我渴望你來的不會太遲
arrow
arrow
    全站熱搜

    tisauwx 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()